Universal

برای طالبان علم واطلاعات

هیوندا آوانته

کمپانی :

شرکت خودرو سازی هیوندای کره ی جنوبی که از زیر مجموعه های جنرال موتورز آمریکا است .

طراحی بدنه :

چراغ های بزرگ ، پنجره رادیاتور کوچک ، خطوط قوس دار روی بدنه و در پوش موتور در جمع چهره ای عضلانی و پر قدرت برای آوانته ایجاد کرده که با خصوصیات خوب این خودرو بی تناسب نیست .

طراحی داخلی :

طراحی داخلی آوانته از پیچیدگی خاصی بر خوردار نیست و در عین سادگی بسیار کاربردی می باشد .

ارگونومی :

ارگونومی در آوانته در سطحی بسیار مطلوب می باشد ، با توجه به گذشت حدود یک دهه از طراحی این خودرو ارگونومی در این خودرو هنوز قابل قبول می باشد .

ایمنی :

آوانته موفق به دریافت چهار ستاره از پنج ستاره ی ایمنی در تست های ایمنی خودرو شده .

موتور :

موتور 2000 سی سی  16  ولو DOHC  با مکانیسم سوپاپ متغیر CVVT با 140 اسب در 6000 دور و تورک 184 نیوتن متر در 4500 دور ، مصرف متوسط این خودرو در هر صد کیلومتر کمتر از 9 لیتر و آلایندگی در آوانته دارای استاندارد یورو IIII می باشد .

گیربکس :

5 سرعته دستی با سنکرونیزه بالا و 4 سرعته اتومات .

ساسپنشن :

جلو : مک فرسون با سیستم تثبیت پایداری و ضد چرخش ، عقب تفکیک چرخ ها با اتصالات چند نقطه ای با سیستم تثبیت پایداری و ضد چرخش .

ترمز :

جلو دیسکی خنک شونده ، عقب دیسکی + ABS و EBD

سیستم های پایداری :

ندارد

آپشن :

کولر

فرمان هیدرولیک

شیشه بالابر برقی جلو و عقب

ایربگ جلو

سیستم رادیو و پخش همراه سی دی

قفل مرکزی از راه دور همراه با سیستم ضد سرقت

چراغ مه شکن جلو

برف پاک کن قابل تنظیم

کامپیوتر سفری

تست درایو :

آوانته یک خودروی فوق العاده در 2 لیتری های موجود در کشور است . توان حرکتی آوانته از هر لحاظ کاملا ً قابل قبول می باشد و در تمامی تست ها نمره بالائی را به خود اختصاص می دهد ، در عین راحتی آوانته دارای قابلیت های اسپرتی است ، موتور پر قدرتش این خودروی 1280 کیلوئی را ظرف کمتر از 11 ثانیه در فشار هوای تهران از سکون به 100 کیلومتر می رساند ، دنده ها بسیار متناسب با قدرت موتور و همین طور با سن کرونیزه بالا عمل می کنند . هندلینگ ، کاملا قابل قبول می باشد و حساسیت فرمان و قابلیت جابه جائی بالائی را همراه با پایداری پیوسته در آوانته در تمام شرایط در اختیار داریم . ترمز خوب و پر قدرتش برای شما اعتماد زیادی ایجاد می کند . توزیع وزن مطلوب ، نقطه ضعفی برای پایداری آوانته نگذاشته . آوانته 1260 کیلوئی رقبائی مثل زانتیای 2 لیتری ، سراتو تا 2009 و در یک سطح پائین تر خودرو هائی مثل ال 90 ، 206 تیپ 5 ، 405 1800 سی سی و هم دسته ای هایش مثل پرشیا و سمند و خلاصه از این گروه ماشین ها رو به راحتی پشت سر می گذارد و حتی رقیبی جدی برای مزدا 3 به حساب می آید . دید خوب در تمام زوایا و ارگونومی بالا ، ارتفاع مناسب خودرو و محل قرار گرفتن صندلی که از موارد ارگونومی می باشد ، باعث القا احساس توانائی بالا در کنترل این خودرو است . با توجه به ابعاد مناسبش حتی در شهر 3 لیتری هائی مثل ماکسیما ، سوناتا ، آزرا و از این دست خودروها ، به آسانی توان مقابله با آوانته را ندارند و جز در مسیر های باز اتوبانی رقیبی برای آوانته به حساب نمی آیند . با بکار گیری از مدرن ترین مکانیسم موتور و اتصال موتور به شاسی ( دسته ی موتور و گیربکس ) کمترین میزان تنش به سالن و سرنشین وارد شده و سواری نرمی را در آوانته احساس می کنید ، نظر شخصی بنده در مورد آوانته از نوشته بالا کاملا ً مشخص است و انتخاب بنده در 2 لیتری های موجود در بازار خودروی امروز ( سال 88 ) تنها آوانته می باشد . لازم به ذکر است که مدل اتومات آوانته از جهت توان حرکتی مورد بحث نبوده و صرفا   ً در مورد آوانته با گیربکس دستی صحبت شده . فراموش نکنید بهترین خودرو ها هم اصلا ً قابل اعتماد نیستند و خطر همیشه در کمین شماست ، پس اول احتیاط و رعایت اصول ، در رانندگی احساساتی عمل کردن عواقب غیر قابل جبرانی ببار می آورد .

توصیه :

با بکار گیری رینگ های پهن و تایر های غیر استاندارد قابلیت های این خودرو کاهش پیدا می کند و مناسب ترین تایر برای آوانته روی رینگ استاندارد ( آر 15 . 60 . 195 ) می باشد .

+ نوشته شده در  جمعه یکم بهمن 1389ساعت 9:55  توسط Master  |