X
تبلیغات
Universal - هیوندا سوناتا 2009

Universal

برای طالبان علم واطلاعات

هیوندا سوناتا 2009

کمپانی هیوندا در آخرین سری تولید مدل سوناتا با تغییر در چهره و به اصطلاح فیس لیفت کردن آن و همین طور تغییرات در کابین اعم از داشبرد ، کنسول و تغییرات مختصر دیگر در داخل سالن به سوناتا زیبائی بیش از پیش داد . قیمت نسبتا ً مناسب ، زیبائی ، خدمات نسبتا ً مناسب ، بازار خرید و فروش خوب ، هزینه ی تقریبا ًً مناسب ِسرویس ها و قطعات ، فضای بزرگ سالن خودرو و کیفیت سواری قابل قبول ، از دلائل موفقیت سونتا در بازار بدون رقابت ایران بوده . هیوندا از متخصصین کپی برداری از خودرو های اروپائیست و حتی در یک مدل آن هم نمی توان این موضوع را ندید ، در سوناتا این تقلید از روی خودروی آئودی A6  انجام شده و در موفقیت سوناتا این کپی برداری بیشترین سهم را دارد .

ژاپنی ها ملاحظه ی بیشتری در کپی برداری می کنند و شما با کمی دقت متوجه شباهت خودرو های کپی شده ی آنها با مدل اصلی می شوید ولی کره ای ها هیچ ملاحظه ای در این مورد ندارند و البته زیر مجموعه ی کمپانی های دیگر بودن آنها در این امر بی تأثیر نیست ( نکته : هیوندا زیر مجموعه ی جنرال موتورز آمریکاست ) هر چند امروزه دیگر به سختی کمپانی خودرو ساز ِ مستقلی می توان یافت . بهترین درخواست از سوناتا یک سواری خانوادگی و کلاسیک است و بهترست از آن تقاضای سواری اسپرتی نکنید چون جواب خیلی خوبی به شما نمی دهد .

سوناتا در متوسط فشار هوای ایران قادر به رسیدن از سکون به 100 کیلو متر در 12 ثانیه می باشد ، فراموش نکنید که تایم 0 تا 100 ارائه شده از طرف کمپانی سازنده و تمامی تست های خودرو در شرایط ایده آل ِ سوخت ، فشار هوای صفر صفر ِ هیدروئید ، سطح کاملا ً افقی ، عدم وجود باد مخالف و حداقل وزن خودرو و همین طور سلامت کامل خودرو از هر حیث و موارد دیگری که راننده ی حرفه ای از اصلی ترین آنها می باشد ارائه می شود و با تغییر هر آیتمی این اعداد هم تغییر می کند .  اصلی ترین تفاوت در سوناتای جدید تغییر ارگونومی به حد چشم گیری می باشد که با تغییر داشبرد و فضای داخل بزرگ ترین ضعف در مدل قدیمی مرتفع شده . این خودرو با موتور 2.4 لیتری خود حدود 174 اسب در 6000 دور که برابر 116 اسب بر هر تن وزن خودرو می باشد با تورک 219 نیوتن متر در 4250 دور توان قابل قبولی را ارائه می دهد . مکانیسم CVVT  و VIS  کمک شایانی در توانمندی و تنفس بهتر این موتور ایجاد کرده است . گیر بکس شیفت ترونیک 5 سرعته انتقال نیرو را به حد مطلوبی رسانده .

همچنین مُعدل مصرف 12 لیتر در هر 100 کیلو متر در قیاس با خودرو های تولید داخل قابل قبول می باشد . سیستم کنترل پایداری ( ESC  )  و تعلیق دبل ویشبن در جلو و مولتی لینک در عقب پایداری نسبتا ً خوبی را به این خودرو داده که این خودرو  را در سرعت نهائی اعلام شده توسط کمپانی تولید کننده که همان 202 کیلو متر است نیز به حد مطلوبی پایدار می سازد .

ترمز گیری هم در مدل جدید این خودرو بهبود یافته و وجود ABS  و EBD  همانند سری قبل آن می باشد و همین طور شاهد سالن کم صدا و کم تنشی هستیم . در کل لذت رانندگی با سوناتا  2009 تفاوت چشم گیری با سری قبل خود پیدا کرده است و انتخاب آن انتخابی بسیار منطقیست .
+ نوشته شده در  شنبه دوم بهمن 1389ساعت 2:0  توسط Master  |